Dyrepass
FAQ for dyreeiere
Her har vi samlet de vanligste spørsmålene for dyreeiere. Finner du ikke svar på det du lurer på ta kontakt med oss. Vi er her for å hjelpe deg.

Registrering og forespørsel

Hvordan fungerer AniPort? 
Hos AniPort kan du bestille ulike tjenester for ditt kjæledyr. Våre dedikerte verter tilbyr blant annet overnatting, lufting, dagpass og trening for ditt kjæledyr. Man bestiller og betaler via nettløsningen vår, og mottar deretter kontaktinformasjon til den utvalgte verten. Les mer

Hvordan finner jeg den riktige verten?
Hos AniPort er vi opptatt av detaljerte og grundige profiler som skal gi deg et glimrende utgangspunkt for å velge den riktige verten for deg og ditt kjæledyr. 

Hvordan kontakter jeg verten?
Kontaktinformasjon til din valgte vert deles ut etter at tjenesten er bekreftet av begge parter. 

Koster det noe å registrere seg på AniPort.no?
Det er gratis å registrere seg som bruker på AniPort.no. 

Hva betyr det at våre dyrepassere er godkjent av veterinær?
Vårt veterinærteam gjennomgår alle annonsene for å se at innholdet er tilpasset våre krav. 
 

Sikkerhet

Hvordan godkjennes vertene på AniPort?

Vertene på AniPort godkjennes etter en grundig gjennomgang av våre dyktige veterinærer. 

Hvordan verifiseres vertene på AniPort? 
Alle verter verfiseres gjennom vår betalingsleverandør Stripe.

Hvordan sletter jeg min profil på AniPort?
Du kan deaktivere din profil ved å trykke på "Rediger profil", scroll helt ned og velg "Deaktiver profil". Dersom du ønsker slette alle data kan du ta kontakt med oss i AniPort, og vi vil slette alt som er lagret om deg.

Hvem får tilgang til mine kontaktdetaljer?
Dine kontaktdetaljer deles med våre verter når du har bekreftet og betalt for en tjeneste via vår nettløsning. 

Hvordan behandles mitt personvern?
Ditt personvern behandles i samsvar med gjeldende regelverk for å forhindre at dine personopplysninger havner på avveie. Sjekk ut vår personverneklæring, og kontakt oss gjerne dersom du har spørsmål om hvordan vi håndterer ditt personvern.


Bestillinger

Hvordan bestiller jeg en tjeneste på AniPort.no?
Du kan bestille en tjeneste fra en av våre tilbydere via nettsiden vår. Bestillingen må bekreftes av den aktuelle tilbyderen før den er bindende. 

Jeg får ikke svar på min forespørsel. Hva gjør jeg?
Vi streber etter å ha de mest aktive og dedikerte vertene, men det skjer dessverre at forespørsler ikke blir besvart. Vi sender automatisk en purring til verten, og vi anbefaler at du forsøker en annen vert dersom du ikke har fått svar innen 24 timer. 

Kan jeg kansellere en bekreftet forespørsel?
Du kan selvfølgelig kansellere en forespørsel etter at den er bekreftet av verten. Dersom du har betalt for tjenesten er det den aktuelle vertens kanselleringspolicy som er gjeldende. 

Hvordan kansellerer jeg?
Du må kontakte vårt kundeservice for å kansellere ditt opphold. Kontakt oss her
 

Betaling

Kan jeg få faktura for min bestilling?

Vår nettside er helautomatisk, og all betaling foregår via vår betalingsleverandør Stripe. Vi har dessverre ikke mulighet til å sende ut faktura. 

Kan jeg få kvittering på min bestilling?
Kvittering sendes ut automatisk etter betaling til e-postadressen du har oppgitt. 

Hvilke betalingsmetoder godtar AniPort?
AniPort godtar de aller fleste norske og utenlandske betalingskort. 

Når betaler jeg?
Du betaler for din valgte tjeneste etter at forespørselen er bekreftet av tjenestetilbyderen.

Når mottar verten sin betaling?
AniPort overfører til vertene hver uke. 

Kan jeg betale kontant til vert? 
For alles sikkerhet er det ikke tillatt med betaling i kontant. All betaling skal håndteres av vår betalingsleverandør. 

 

Før opphold

Hvordan kan jeg forberede meg før en tjeneste?
Spør om ting du er usikker på, les profilen til verten nøye, og lag en god og utfyllende profil på deg og ditt kjæledyr. Nøkkelen til en god opplevelse ligger i god kommunikasjon.

Hva slags vaksiner må kjæledyret mitt ha? 
Vi anbefaler alle våre gjester å følge vaksinasjonsprogrammet for å sikre både egne og andres dyr. Hunder bør vaksineres årlig mot kennelhoste, og hvert tredje år mot valpesyke, smittsom leverbetennelse og parvovirus. Katter bør vaksineres årlig mot katteinfluensa og hvert 3. år mot kattepest.

Hvilket utstyr skal jeg ta med?
Hvilket utstyr som må tas med er angitt på hver enkelt profil. Dersom du er usikker på hva som er nødvendig så anbefaler vi at du kontakter verten. 


Under oppholdet

Hva skjer dersom kjæledyret blir syk?
Sykdom som oppstår under oppholdet dekkes av eier. Vi anbefaler at alle dyr har egen dyreforsikring.

Hva om det skjer noe uforutsett under oppholdet?
Dersom noe uforutsett skulle inntreffe under oppholdet vil AniPort være der for din hund eller katt. Du kan lese om vår forsikring her


Etter opphold

Hvordan kan jeg gi tilbakemelding etter tjenesten? 
Du kan gi tilbakemelding på en tjeneste etter at tjenesten er gjennomført. 
 

Personvern

Hvordan beskytter AniPort mitt personvern? 
Vi vet hvor viktig det er at du som bruker føler deg trygg på at vi beskytter personvernet ditt og vi legger stor vekt på gjøre dette på riktig måte. All behandling av personoppysninger skjer i henhold til den norske personvernlovgivningen. Se mer informasjon i vår personverneklæring.

Er min betalingsinformasjon trygg hos AniPort?
Din betalingsinformasjon er trygt lagret hos vår profilerte og anerkjente betalingsleverandør, Stripe.

    ;